29 maj 2014

Operation på Otto


I onsdags blev det in till veterinären igen då Otto rev bort skorpan på höger sida av halsen. Mycket blod så jag fick ta in honom i duschen och spola ett tag så blodet stelnade. Det såg ut som två hål rätt in i halsen med vitt var i. 
På Smådjurskliniken träffade vi underbara veterinär Anna som bestämde att han behövde opereras. På operation spolade de rent såret och satte i en slang för dränering som han ska ha ngr dagar. De tog också en biopsi för att få veta vad det är i lymfkörteln. Så nu väntar vi på svaren och får hålla tummarna att det inte är cancer.
Otto äter bra och är pigg på promenaderna MEN han hatar tratten. 
Blir så arg på den. I dag har han i alla fall kommit på att man kan gå runt med den. Innan så satte han sig bara i ett hörn och glodde argt in i väggen och vägrade röra på sig. 

Inga kommentarer: