18 november 2012

Dvärgschnauzerträff i Jönköping

I lördags var vi ett gäng från facebookgruppen som träffades i stadsparken och några nya hussar och mattar med dvärgar dök också upp.
Helen och Johan från Vimmerby med Saga och Ia.


Kerstin och Ingvar från Göteborg med Doris och Dagny.
Joakim och Sofia från Lidköping med Elvis.


Charina med Bonzo från Jönköping.
Malin med Tyra från Jönköping.


(Här nosar Tyra och Selma på varandra.)
Husse och matte med Elvis från Jönköping.
Matte med en vit dvärg från Jönköping.
Susanne och hennes man från Mullsjö med Selma och Fridolf.
Lotta och Julia från Jönköping med Lhasa Apson Ludde.
Vi startade med en promenad i parken, besökte utsikten och sen promenad till hundhagen där Mats och jag bjöd på glögg.






Träffen avslutades med att alla gick en runda på Rallylydnadsbanan som jag lagt ut.
I målet fanns ett paket med en överraskning i till alla hundar. ( hundgodis från Magnusson)


( Här är Elvis med sitt paket)
Helen, Johan, Kerstin och Ingvar följde med och åt lunch hemma hos oss. Vi bjöd på kycklinggratin, ris, grönsallad och glasstårta. Spännande för Otto och Casper med alla tjejer, Ia, Saga, Dagny och Doris.


På kvällen hade vi bjudit in Sofia, Joakim och Elvis på middag. Då blev det porterstek, klyftpotatis, sallad och glasstårta.
Som tur var fungerade det superbra mellan killarna.










Inga kommentarer: